Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Sunday, February 12, 2012

Permohonan semak semula UPSR

Dalam keadaan sedih kerana patah tangan, ada kegembiraan pula.  Tuhan sangat adil, hidup kita tidak selalu dlm gembira, Dia akan uji dgn kesusahan, mcm skrg saya diuji patah tangan.  Keputusan upsr abang (kamil) hanya 4a 1b (sains b). Tapi atas usaha guru kelasdia, juga cikgu sains, dia bg borang semaksemula.  Mula2 malas juga nak hantar borang tu sebab banyak keje, kena beli postal order 10 ringgit, slip upsr percubaan, entah apa2 lglah x ingat dah, kemudian kena pengesahan dr guru lak. Slip percubaan kamil hilang lak, itu yg masalah besar, tp atas jasa baik cikgu kelas dia tolong print.  Kalau nak tahu kamil  anak lelaki yg paling x cermat ,selagi benda hilang, mmg sakit jiwa dgn dia, cikgu pon phone rumah kata borang yg dah lengkap diisi untuk ke SRK dan SBP pon hilang.

Masa nak minta sain tu satu dugaan gak, masa tu sekolah dah tutup,  jadi x ramai guru yg ada 2 atau 3 org je,
masa dtg pagi ck gu suruh dtg tengahari skit, bila dtadang kul 12, dia dah tempat parking, suruh dtg esoklak.  Kamil bosan je, tp nak jadi rezeki, surat sampai dr Unit Semaksemula UPSR, putrajaya suruh  telepon selepas tarikh 12/1/12, seminggu tu saya telopon dia kata x siap cek lg, pada awal feb saya telefon dia kata A, macam x percaya aje, saya tanya ada surat bukti ke. Ia hantar minggu dpn, jd skrg tak yakin 100 peratus lg, tunggu minggu dpn.

2 comments:

  1. Anak saya baru dpt kputusan UPSR smalm , dpt 4A 1B je , B for sains. mmg mengejutkan sbb dia plajar harapan , baru aje di anugerahkan tokoh murid . keputusan percubaan sains dpt A , sbelum ni pun ok je ngn sains. yg mengcewakan walaupon aktif kokurikulum dan ade jawatan penolong ketua pengawas tp semua tu hancur hanya krn sains B. saya ok je kalau dia skolah biasa pun tp yg penting skrg emosi dan keyakinan diri dia. guru sains dia pun x percaya dan sdg cuba utk buat semakan semula. sekadar utk lebih berpuas hati.wasalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. assalamualaikum, ika, anak saya pun mcm tu dpt 4a 1b, B adalah sains. masa cikgu chek kertas 1 dia cuma salah 3, sdgkan kwan sekelas dia salah 7. bila result keluar anak saya dpt B, dan kwn dia tu dpt A. saya terkejut gak, saya ingatkan BM dia yg dapat B, sbb dia lemah BM. tp alhamdulillah berkat pertolognan cikgu kelas dia, akhirnya anak saya dpt 5A. tp dah lambat buln feb baru dpt slip. nak minta asrama pun dah x boleh. Dalam kelas anak saya seramai 40 orang cuma dia 2 org saje dapa sains B. Bila dia dpt A, sorang lah dpt B. Cigu yg ajar sains kels dia tu seorang cikgu yg amat bagus, pemeriksa kertas sains. Harap anak puan ika akan berjaya nnti. Bacalah tulisan saya di akhir bulan 2012 klau x silap disitu ada cerita anak baru dpt cek dan sijil kecermalangan sama dgn budakq2 upsr 2012

      Delete