Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Tuesday, November 20, 2012

Mix fruit Pound cake


resepi kek ni saya copy dari blog masak2 yg sgt popular "Dapur tanpa Sempadan", Hobi saya intai blog masak2, tp yg paling disukai blog ni lah, sbb resepinya mudah, lagi pun mmg menjadi, kira x tipulah. Kalau blog masak yg lain tu, tengok gambar bukan main lawa, tapi bila buat x jadi. Lama2 jadi boring mencuba resepi. Kek yg saya buat ni sepatutnya letak buah campuran, tp saya x letak. sebab2 tertentu. First time buat terus jadi. Ape2 resepi dllm blog saya, sekadar ingatan diri sendiri aje, sebb simpan dalm buku, bimbang hilang, so masuk dlm blog dah tentu selamat, Ape yg saye masak dah menjadi, masuklah dalam blog ni. jadi bolehlah sesiapa nak mencuba. Kek ni mmg sedap rasa lemak, dan manisnya elok2 aje. Masa tu lak makan tengah panas itu sedap sangat agaknya.

resepinya
180 gm mentega (butter)
140 gm gula perang
2 biji telor A
220 tpg gandum      )
2 camteh b.powder ) ayak
120gm mix fruit
100 ml susu cair
1 cam teh vanila
Panas kan oven 170 C

Putar mentega dan gula perang masuk telor satu persatu puar hingga kembang.
sementara itu gaul mix fruit dgn tpg gandum

Masukkan tpg yg bergaul dng fruit tadi dan susu cair berselangselang, tambah esen.
Bakar selama 45 = 50 minit.   senangkan.
Gambar kek diatas x elok maklumlah tengah panas dah dikeluarkan, org yg membuatnya bukan pandai sangatpun.

No comments:

Post a Comment