Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Wednesday, June 27, 2018

Hari Raya 2018

Bila hari raya tentu banyak gambar yg di ambil. Raya tahun ni mmg xbanyak gambar, mungkin sebb beraya di temerloh. Raya tahun ni saya raya pertama di temerloh. Sehari sebelum raya kami sekeluarga dah balik utk acara masak2.




Bersama cucu ku. Raya ni meriah sbb dah bercucu. Berlatarbelakangkan pokok rambutan yg kering, dan buai kayu. hi..hi


Keluarga ku makin besar

Raya ketiga balik kuantan dan ujung minggunya kami bakar lemang, raya setelah tamat puasa sunat 6
Tapi lemang ni tak berapa jadi . di bahagian bawahnya mentah. Ok jg rasanya mmg sedap. Nanti boleh cuba lg tahun depan.

Ni lah sambutan hari raya di rumah, abang dari temerloh pun datang kebetulan hantar anaknya yg belajar di kuatan.Mak di tengah tu, serabut, hi..hi.. yg sebelah mak tu abang no. 2. Saya sebelah kiri tu. Eh kenapa nampak tembam pulak, padahal sebulan puasa. Tapi berat biasa nya 57 or 58 kg. tp nampak gemuk pula. mungkin salah camera or pesen baju yg sendat, hi..hhi. Gitulah pesen saya kalau open house, xreti pakai baju cantik2, maklum org popuan, mencuci pinggan, buat air, belah lemang, jadi baju gitu yg sesuai, itupun kira cantik, kalau hari biasa pakai kain batik dengan tshirt lusuh je.

Berdiri di belakan tu menantu saya dan abang.

Lagi gambar bersama keluarga abang . Abang saya pakai kopiah tu. disebelahnya menantu. Dia baru saya bermenantu. Anak2nya dibelakang tu, Isterinya yg sebelah saya tu. Tengok tu nampak besar je saiz badan, hi... hi tapi seronok pula, nampak gemuk macam mak datin. Raya tahun ni tak bergambar di tepian kolam ikan di Raub. Petang raya pertama kami semua balik raub tp kurang bergambar.


No comments:

Post a Comment