Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Tuesday, August 13, 2019

Jalan-jalan Ke Pulau Kucing (Meow Island)

Bulan lepas termakbullah hajat ku nak ke Meow Island di Pekan Pahang. Dah lama berhajat kesana tapi selalu kesebokan. Seawal 7.30 aku ke tempat berkumpul di Kuipsas, jalan ke Pekan. Kalau nak pegi sendiri mmg seganlah sbb tempat tak biasa. Tempat ni pulak bukan boleh masuk sebarangan sebab bukan macam zoo gitu, tapi tanah persendirian.  Saya pergi bersama Kelab Sahabat Kucing Jalanan Pahang. SKJP ni mmg kerap dah ke pulau tu, mereka dah kerap mengajak. Alhamdulillah hari ahad tu saya pergi bersama anak bongsu yg bersemangat nak tengok meow di sana.



Dari tanah besar nak ke Pulau Keladi. Nama pulau meow ni adalah Pulau Keladi. Tp jambatannya cuma separuh je. selebihnya kena baik bot



Jambatan ni bukan separuh tapi lebih dr separuh

Di pulau ni mmg ada orang putih yg jaga haiwan di sini. tp ni ramai2 mereka sekadar dtg melawat,

Sibongsu ku . Tu mat salleh yg jaga sini.

Rumah2 meow yg kecil di bina disitu.  Tp mmg panas kat sana. Memang kena tanam pokok.

Dah sampai ditebing pulau sana. He he... bot goyang2.

Tengok suasana sini berangin, mmg best. bg pendapat saya pokok kena tanam utuk keselesaan kucing dan juga orang yg melawat

Luas nya . catik kan. pulau keladi yg ujung jambatan ni

Acara SKJP berakhir sebelum Zohor, tp saya dan anak balik awal, terus ke klinik sbb batuk sakit tekak.

Pulau ni tak bekalan air, cuma guna telaga saja. Harap lebih ramai yg menderma utuk membangunkan pulau ni menjadi lebih selesa. Hari SKJP datang tu ada yg bawa anak pokok tuk di tanam. Makanan pun banyak yg bawa. dengan nasi putih, nasi lemak kuihmuih. semua angkut aatas bot. goyang2 tu, memang semangat masing pencinta kucing. Disana kami gotong royung mesin rumput. dan sebagainya.

Jangan pulak jadi tempat buang kucing2 ye , nanti ada yg bawa kucing naik bot ni dan campak ke pulau tu.

Harap nnti sya akan kesana lagi. AAmiin


1 comment:

  1. ayo segera bergabung dengan kami hanya dengan minimal deposit 20.000
    dapatkan bonus rollingan dana refferal ditunggu apa lagi
    segera bergabung dengan kami di i*o*n*n*q*q

    ReplyDelete