Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Saturday, February 5, 2011

Kek Oren


Sempat juga buka blog kejap, hari ni tak masak, makan kenduri rumah kenduri kawin aje. Masa kenduri nilah kenal jiran tetangga itulah seronoknya, kalau pegi holiday dah tentu susah dpt jumpa camni. Masa ni gi kenduri rumah orang nnti giliran kita pulak bermenantu.  He he.... Balik kenduri semua anak tidur. tapi kita terus mula operasi di dapur, sbb abang dah lama minta kek oren. Bila dah ramai balik ni seronok sikit makan ramai2 terus habis satu dulang tak pe. Sekarang ni orang mmg ramai suka buat kek, mcm2 kek terutama kek yg cute2  (kek cawan). Saya lak mmg tak berapa minat makan kek termasuk abah.  Kalau kak De n abang nak makan kek selalu beli kt Intan Oven tu aje. Kek kat kedai tu mmg sedap. Anak suka simpan dalam peti bila sejuk lg sedap katanya. Kek Black Forest namanya. Tapi kalau abah mmg tak sentuh kalau kek2 ni terutama yg sejuk. Itu sebab kalau panas mcm buat kat rumah mmg dia selera makan.

Bila sebut pasal kek,  teringat birthday saya baru2 ni, Birthday saya mmg senang ingat. Besoknya tengoklah dalam paper terpampang cerita birthday. Tapi bukan cerita birthday saya tp birthday Siti di sambut Hotel 5 bintang ke 6 bintang ke. Hadiah tahun ni rahsia katanya. Tapi tahun sebelum ni dapat handbag harga 40 ribu, kereta beratus ribu dan entah apa2 lagi.  Hadiah birthday saya tahun ni abah belanja makan ikan bakar di Tanjung lumpur. Emmmm sedapnya, selain dr itu ucapan birthday mmg dia selalu ingat. Bagi saya hadiah tak penting, sekadar ucapan tanda ingat pun dah cukup. Janji abah sayang sampai bila2 itu yg paling penting. Tapi birthday abah pulak selalu lupa, kekadang tu anak tlg ingatkan. Sorry Bah...

No comments:

Post a Comment