Welcome to my blog~

~Welcome to my Blog~

Marilah sertai blog saya , Follow blog ni , saya follow semula

Saturday, October 4, 2014

Resepi biskut chocolate chip

Hari ni raya haji, rasa sangat aman dan tenteram aje, mungkin cuti sekolah, tambahan pula acara korban ada di kaw. perumahan kami ari ni, suami pun join sekali. Korban kat sini kerbau bukan lembu tau, Tengahhari dan malam ada makan free itu yg buat aman dan tenteram tu hee. hee.

Tiba2 terasa nak makan biskut chocolate chip, sempena raya haji ni berkesempatan lah membuat biskt ni malam tadi, sangat sedap dan rangup, resepi saya ambil dari facebook kwn baik yg sangat pandai masak2. Biasanya resepi yg dia bg mmg menjadi.

Resepinya

250 gm buttercup
100 gm gula kasto (kurang kan sikit saya rasa agak manis)
100 gm gula perang
1 biji telor
250 gm coklat chip
1 sudu kecil esen v
1 sk soda bikarbonat
1/2 sk baking powder
350 gm tpg gandum
ayak tpg, soda dan baking powder

pukul butter dan gula kastor dan perang, masuk telor dan esen akhir sekali masuk tepong dan coklat chip perap dalam peti sejuk selama 1 jam
 baru keluarkan dan sudu atas dulang pembakar

Biasa nya kalau resepi org lain banyak bahan, sampai malas nak buat kan, ada tepong jagungla, campur badam hancurla, letak kekacang lagi la, mula2 tu ingat macam x jadi je mcam yg selalu saya buat tu, tp hasilnya sangat sedap.  betullah resepi kawan saya ni, namanya yani, thanyou Yani. Tapi kalau tak jadi buat kuih jangan salahkan resepi, agaknya saya ni jenis tangan yg tak pandai masak, kalau buat ape2 pun selalu tak jadi. Kalau org lain tu buka aje resepi di blog mana2 bila buat menjadi terus, agaknya mereka ni mmg tangan kreatif ke ape ke, kalau pandai bercucuk tanam tu org panggil tangan sejuk, kalau pandai masak ni org panggil tangan ape je.



No comments:

Post a Comment